SSO_kampanje.jpg
SSO_kampanje2.jpg

Stavanger Symfoniorkester
kampanje


Bakgrunn: 
"Stemmen" er tema for sesongen 2018/2019. Det skal gjennomsyre det musikalske repertoaret,
men også rette fokus mot ”stemmen” hver og en av oss faktisk er og har. Målet var å selge flere sesongkort og bidra til økt synlighet.

Konsept: Vi ønsket å ”oversette” stemmen til SSOs eget univers. Konseptet for sesongkort-kampanjen; ”1 av 85 stemmer. Og utallige stemninger.” løfter fram enkeltstemmene i orkesteret og setter dem i helheten. For å gjenspeile SSOs rikholdige palett og repertoar. Og gjennom oppfordringen ”utvid repertoaret – kjøp abonnement i dag” ville vi pirke i enkeltbillett-kjøperen, samt skape nysgjerrighet og kulturell appetitt.

Rent visuelt, ønsket vi at det skulle være en tydelig forbindelse til klassisk musikk. Renskåret, og med uttrykkksfulle foto av orksterstemmer, portrettert i sitt rette element og i tråd med SSOs grafiske identitet.

Arbeidet ble premiert med gull i kategorien kampanje og bronse i grafisk design i Sterk Reklame 2018.

 

Tekstforfatter: Pål A. frøiland
Foto: Andreas Kleiberg
Film: Moxey

SSO_kampanje4.jpg